Blog, Cestopisy

Hlavní strana -Blog -Zakynthos - Laganas

Zakynthos - Laganas

Zelená perla v Jónském moři

Zápisky cestovatele - pláž Navagio a želvy stojí za to.

Místo dovolené: Zante - Laganas

Termín dovolené: 5.9. - 12.9. 2018

Čtvrtek - 6.9.

Ahoj všichni,
tak je konec druhého dne pobytu. Včera po příletu nás ubytovali až po dvanácté, tak jsme stačili hupnout do bazénu (samozřejmě strašně studený). Po obědě jsme si u delegáta objednali na pondělí celodenní výlet lodí okolo celého ostrova Zakynthos a potom hup do moře. Při večeři jsme zcela naplnili bříška, doplazili se na pokoj a byl konec.

Odpověď z domova: No jo a dietka je pryč :)

Zakynthos - Laganas - Hotel AlexanderNo a dneska ráno to vypuklo, prý že když toho tolik nabalila, tak to musí vyskládat do skříně a poliček. Normálně jsem šáhl do kufru a bylo, teď pořád něco hledám. A těch otázek, no stovky, ale dobré je, že na polovinu si odpoví sama a ze zbytku stačí odpovědět jen na pár a je to dobrý. U moře jsme si objednali na zítřek dvouhodinový výlet na ostrov Marathonissi a na pozorování želv kareta. Při návratu do hotelu to v bráně žuchlo, kouknu a „kareta“ leží vedle mě (tělíčko a čtyři roztažené ploutvičky). Tak máme bebí (odřená kolénka a jeden lokýtek). Po obědě moře, bazén + pitíčko, večeře a noční ruch.
Tak dobrou a zase příště.

Pátek - 7.9.

Zakynthos - ostrov MarathonisiTak pokračujeme, dneska jsme měli výlet na ostrov Marathonisi - želví ostrov. Cestou jsme pozorovali velkou karetu asi 1.5 m v průměru a cca 120 kg váhy, pořadný kousek, byla vidět i jak plave pod vodou. Jinak zbytek dne koupačka bazénová i mořská.

Odpověď z domova: A mohli jste si ji pohladit?

Sobota - 8.9.

Zakynthos - Výhled na NavagioSobota to bylo jiný kafe - autovýlet po ostrově. Auto jsme měli až 9:30, tak to nás obralo o kus času. Takže jsme vyrazili směrem na jih na pláž Gerakas - kouknout, fotit a dále. Pak dalších pět a to jsme zjistili, že musíme hodně zredukovat náš plán. Na pláže se tady totiž na severozápadní straně ostrova musí jezdit z hlavní silnice i sedm kilometrů tam i zpět. Po motanici v hlavním městě, kde jsme chtěli zajet na horu v Bochali, jsme to vzdali, zajeli si na oběd a hurá z Laganas na vyhlídku Navagio. Tam jsme ještě šli na takový výčnělek skály - šlo se po hraně skály, kde to bylo třista metrů hloubky. Pár snímků, odlovit kešku, jedeme dál. To už byly dvě hodiny. Na této straně ostrova ještě pláž Limnionas a přejezd na východní stranu ostrova - pláže Alykes a Alykanas. Potom Planos a Tsilivi a je 19:00, tak hurá na hotel. Příjezd po osmé, bylo to bezva, ale trochu hoňka.

Odpověď z domova: No potěš, ještěže jsme s váma nebyli, to by nás asi zabilo.

Neděle - 9.9.

A máme tu neděli. Dle plánu procházka po pláži k želvím hnízdům, ale lenost zvítězila - přeloženo na úterý. Takže do oběda bazén a odpo moře. Musíš mi nafouknout lehátko, když ho tady mám. A tak foukám jak blbec. To víš, to jsem kupovala doma za 120,-Kč, nebudu ho tady kupovat za draho. Na pláži ho mají za 4€ (120,-) a je o jednu třetinu větší a nafouknutýýý. A tak český človíček přečůral řeckého vydřiducha - hurá.
A to je dnes vše.

Odpověď z domova: Lehátko na moře? No nevím. Mamka má problém na něj vylézt i v bazénu a to nejsou vlny. :D

Pondělí - 10.9.

Zakynthos - koupíní z lodiCelodenní výlet lodí okolo celého ostrova (podle průvodkyně cca 165 km). Z hlavního města Zakynthos jsme vyrazili na sever a jeli podél pobřeží až k modrým jeskyním, tam byla první zastávka, pouze čumenda a focení z lodi. Pak jsme pokračovali na pláž Navagio - pláž Ztroskotání a tady to byl fičák, některé lodě tam nezajížděly vůbec, to ty malé, a jedna velká ta tam nacouvala, ale zase odplula, příčinou byly až tří metrové vlny. Nášemu kapitánovi se podařilo dostat se asi tak deset metrů od břehu a ukotvit loď a vyhlásil, že na vlastní nebezpečí mohou pouze plavci skočit z plošiny do vln a doplavat na pláž. Máma pravila „to snad nemyslí vážně, no co, to dám, i kdybych se utopil měla“. Takže hup tam, přišla vlna, na chvíli zmizela a pak davaj ke břehu. Z celé lodi nás tam byla asi třetina. Při návratu jsme museli vyšplhat po žebříku na loď. Někteří to nedali, ty museli pomocí záchranných kruhů tahat zpět. Pak jsme pokračovali v plavbě dál. Měli jsme ještě dvě zastávky na koupání, ale to už nebyly pláže, ale jen takové proužky pobřeží a pak strmé skály cca 200 m, tam se už šlo do vody po plošině nebo se mohlo skákat z jednotlivých palub - já to dal z naší druhé. Na té poslední jsme plavali i do jeskyně. To bylo na jihozápadním pobřeží a pak zpět do Zakynthosu.

Odpověď z domova: A já trčela do pěti v práci.

Úterý - 11.9.

Dnes už opravdu jen lenošení u bazénu a u moře. Ještě před večeří vedoucí zájezdu začala balit - kupičkovat, to už jsem raději opustil bojiště a šel se rozloučit s barem. No a v úterý ráno v 9:20 odlétáme domů, tak čau.

Odpověď z domova: A lehátko jsi už sfoukl?